Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Rutinar for for og etterarbeid i samband med møter i poltiske utval

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

 

  1. Formål

Formålet med dokumentet er å beskriva rutinar for førebuing og etterarbeid av poli­tiske møter i ESA.

 

  1. Omfang

Denne rutinen gjeld for alle brukarar av ESA som har oppgåver i samband med saks­førebuing, innkalling og etterarbeid av politiske møter i Tysnes kommune sine råd og utval.

 

  1. Rollebeskriving

 

3.1                            Møtesekretær

 

I Tysnes kommune referer ikkje møtesekretæren direkte frå politiske møter. Referen­ten kan i desse tilfella vera rådmann, assisterande rådmann, personalrådgjevar, einingsleiar for landbruk- og teknisk etat, einingsleiar oppvekst eller einingsleiar for helse- og sosial.

 

            Oversikt over møtesekretæren sine oppgåver

 

Oppgåver

Mondul

Setja opp saker på saklista i samarbeid med rådmann/einingsleiar/leiar av utvalet

ESA

 

Kvalitetssikra saksframlegg inkl vedlegg, sikra at alle dokument står i pdf.

ESA

 

Påføra saksnummer, produsera sakliste

ESA

 

«Pakka» sakene til pdf

ESA – papirlause møter

 

Senda saklista og sakene til politikarane

Fluix

 

Leggja møtet ut på heimesida

ESA

 

Halda oversikt over frammøte og forfall

ESA

 

Produsera møteprotokoll og senda elekt­ronisk til einingsleiar som skal referera frå møtet

ESA

 

Skriva inn handsaming og vedtak i proto­kollen, få den godkjent og ferdigstilla den

ESA

 

Produsera saksprotokoller og samla saks­framstilling

ESA

 

Leggja ut på heimesida protokoller

ESA

 

Orientera sakshandsamar om ferdig be­handling i sak

ESA

 

Melding om vedtak

ESA

 

*Berekna møtegodtgjersle til politikarane 1 gong pr. år

 

 

Vedlikehalda informasjon om politikarane

ESA, Fluix, word, Heimesida osv

 

*Ha kommunikasjon ang matleveranse til møta

E-post

 

 

Oppgåver merka med * er ikkje ein del av denne rutinehandboka.

 

3.2         Utvalsleiar

3.3          

Utvalsleiar/ordførar har ansvar for å setja opp sakliste i samarbeid med råd­mann/einingsleiar.

 

4        Definisjonar

 

4.1       Omgrep

 

Ofte brukte omgrep i dokumentet:

Esa er Tysnes kommune sitt system for elektronisk

- journalføring

-arkiv

- sakshandsaming

- utvalshandsaming

 

Saksomgrep i samband med forvaltningssaker er ei hending som krev ei eller anna form for aktivitet frå forvaltningsorganet. Starten på ei sak kan vera inngåande skriv, personleg førespurnad, e-post, telefaks, telefon eller ein førespurnad frå politisk eller administrativ organ/leiing. Omgrep har sin bakgrunn i forvaltningslova, og må ikkje forvekslast med politisk sak (utvalssak), dei ei sak (forvaltningssak) kan ofte resultera i fleire politiske handsamingar.

 

Sak ( i ESA) består av ein eller fleire journalposter med tilhøyrande dokument som er knytt saman under eit felles saksnummer.

 

Journalpost er registrering av opplysingar om eit saksdokument med eventuelle vedlegg. I ESA er ein journalpost alltid knytt til ei (arkiv) sak.

 

Dokument er brev, notat, sakspapir eller anna medium som lagrar informasjon som relevant for ei sak. Saksdokument, med tilhøyrande vedlegg er knytt til ein journalpost.

 

Part er ein person, ei gruppe av personar eller organisasjonar som ei avgjerd i ei sak rettar seg mot eller som saka gjeld direkte.

 

4.2     Forkortingar

Ofte brukte forkortingar i dokumentet:

 

SB         Sakshandsamar

RAD/LEI          Rådmann/Einingsleiar

MS        Møtesekretær

 

4.3     Dokumenttypar

 

S- Sakframlegg: Med saksframlegg meiner ein eit dokument som vert brukt til å skriva saksutgreiing, innstilling frå rådmannen og vedlegg i saka. Saksframlegget vert lagra i arkivsaka som er oppretta for saka.

 

MK – Møteinnkalling. Møteinnkallinga blir laga automatisk når saksframlegga i alle sakene er ferdigstilt og har fått status SK (sett på sakskart), og sakane har fått PS - nummer. Møteinnkallinga blir lagra i MOT-saka, saka som er oppretta i samband med dette aktuelle utvalsmøte.

 

MP – Møteprotokoll er det dokumentet der møtesekretærer skriv inn handsaming og framlegg til vedtak/vedtak under møtet. Møteprotokollen vert generert automatisk i ut­valsmondulen i ESA, og vert lagra i arkivsaka som vert oppretta for det aktuelle utvals­møtet – MOT - saka. Når møteprotokollen er komplett, skal denne lagrast og ferdigstil­last.

 

PS – Politisk handsaming inneheld framlegg til vedtak/vedtak som er gjort i utvalet, og vert generert automatisk i utvalsmondulen i ESA, og vert lagra i arkivsaka som er oppretta for saka.

 

SS – Samla saksframstilling innheld saksutgreiing, innstilling frå rådmann, hand­saming i utvalet og vedtak, samt vedlegg. Dokumentet blir generert automatisk når dei andre dokumenta er lagra og ferdigstilt. Samla saksframstilling vert lagra i arkivsaka som er oppretta for saka.

 

MV – Melding om vedtak vert produsert på bakgrunn av handsaming og vedtak og er ei melding til part om resultatet. Melding om vedtak vert arkivert i arkivsaka som er oppretta for saka. Melding om vedtak ferdigstiller saka frå oppgåvelista.

 

I tillegg finns følgjande dokumenttypar i ESA:

 

I – inngåade: Med inngåande dokument meiner ein eit dokument med ev vedlegg som kjem inn til verksemda Tysnes kommune.

 

U – utgåande: Med utgåande dokument meiner ein alle dokument som Tysnes kommune produserer for utsending til eksterne mottakar.

 

4.4.      Statuskoder

4.4.1    Status saksnivå

 

B – Saka er under handsaming

A – Saka er avslutta

 

4.4.2    Status dokumentnivå

 

R – Reservert. Dokumentet er laga, men framleis under arbeid og er reservert for saks­handsamar.

E – Ekspedert. Dokumentet er ferdig, godkjent av leiar og fått pdf-status.

 

5        Offentligheit

 

5.1     Kommunelova sine prinsipp er at saksframlegg/innstillingar er offentlege når det vert lagt fram for handsaming i utvalet, når det ikkje skal takast unnateke offentligheit i medhald av lov.

 

For å ivareta omsynet til den politiske avgjeringsprosessen kan ein praktisera utsett of­fentligheit. Dette kan gjelda økonomiske saker. Utsett offentligheit kan nyttast dersom utvalet ikkje skal foreta eit endeleg vedtak, men berre får orientering om saka.

5.2     Saklister

Saklister skal vera offentlege. Saker som er unnateke offentligheit skal anonymiserast, ikkje fjernast.

5.3     Møtedokument

Møtedokumentet skal i prinsippet vera offentlege og det skal praktiserast meiroffentleg­heit.

5.4     Tilgang i utvalsmondul i Esa

 

Det er berre møtesekretærar som har tilgang til utvalsmodulen.

 

6        Fullført sakshandsaming

 

Tysnes kommune praktiserer fullført sakshandsaming. Det inneber at den som er hand­samar for saka i første utval, lager saksutgreiing og innstilling som har ei slik form og eit slik innhald at saka kan handsamast i alle folkevalde organ utan ny saksutgreiing og innstilling.

 

7        Organisering

Tysnes kommune har følgjande utval:

 

Namn på utval

Møtehandsaming

Kommunestyret

Vert sendt elektronisk via fluix til IPad

Formannskapet

Vert sendt elektronisk via fluix til Ipad

Utval for landbruk/teknisk

Vert sendt elektronisk via fluix til Ipad

Tenesteutal

Vert sendt elektronisk via fluix til Ipad

Administrasjonsutval

Vert sendt som pdf-fil på e-post – ikkje unnateke saker

Arbeidsmiljøutvalet

Vert sendt som pfd-fil på e-post – ikkje unnateke saker

Eldrerådet – avventer nytt val

 

Ungdomsrådet – avventer nytt val

 

Råd for menneske med nedsett funksjo­nemne – avventer nytt val

 

 

8        Referat og meldingssaker

 

Det er rådmannen sitt ansvar at viktige dokument vert referert i aktuelle utval. Møtesek­retærer legg til rette i ESA.

 

9        Politiske saker

 

Politiske saker i ESA

 

Nr.

Oppgåve

Ansvarleg

1

Saksframlegg vert oppretta i aktuell sak og knytt til utval

SB

2

Vedlegg som ikkje finst i elektronisk format, vert enten skanna inn i saka av fellestenesta eller tilknytt på fil.

SB/FEL

3

Sakframlegget med vedlegg skal sendast elektronisk til god­kjenning til leiar/rådmann.

SB

4

Dersom saksframlegget med vedlegg vert godkjent, skal leiar/råmann arkivera det med status: Godkjent – klar til be­handling. Dersom ikkje, får den status - Ikkje godkjent, og blir sendt tilbake til sakshandsamar

RAD/LEI

5

Sakshandsamar gjer endingar i samsvar med RAD/LEI, og ferdigsstiller saksframlegget med status F og E

SB

6

Fellestenesta/møtesekretærer overtek vidare handsaming

MS

 

Førebuing til utvalshandsaming

Nr

Oppgåve

Ansvarleg

1

Det aktuelle møtet vert henta fram og sakliste for møtet.

MS

2

Gå gjennom sakene for å sjekka utvalsbehandling og status. Alle dokukumenta som skal høyrer til møtet, skal ha pdf-sta­tus

MS

3

Rekkjefølgja på sakene på saklista skal setjast opp ilag med RAD/LEI

MS/RAD/LEI

 

Innkalling og sakliste

 

Nr

Oppgåve

Ansvarleg

1

Saklista vert produsert og signert av leiar av utvalet

MS

2

Bruk mondul Papirløse møter, - fil – hente møtedata. Bruk «plukklista» og ta minimum med Sakliste, saksframlegg og vedlegg og legg det til det aktuelle møtet

MS

3

Produser pdf-fil – vis pdf – fil. Gå gjennom for å sjå om alt er kommen med.

MS

4

Logg på fluix, og og send pdf-fila til dei aktuelle møtedeltakarane

MS

4

Gå til Gjør tilgjengeleg for portal, og kryss av for kva som skal koma på heimesida til Tysnes kommune. Sjekk på heimsida at alle «bestillingane» verkeleg kjem med.

MS

 

Førebuing til møte:

 

Nr

Oppgåve

Ansvarleg

1

Produser møteprotokoll. Send på e-post til ansvarleg møtesek­retær

MS

2

Ha oversikt over frammøte, og lag ei framside til møteboka som bla inneheld frammøte, fråfall og innkalla varamedlemer

MS

3

Einingsleiar/rådmannen skriv møteprotokoll under møtet

SH/LEI

 

Etterarbeid etter møtet

 

Nr

Oppgåve

Ansvarleg

1

Registrer frammøte og fråfall i møtekalender

MS

1

Handsaming og vedtak vert lagt inn i møteprotokoll og blir godkjent av rådmann/einingsleiar

MS

2

Protokollen vert sendt til E-signering til ordførar, dei som er valt til å skriva under protokollen til kommunetyret (3 stk), og til leiarar for utval

MS

2

Saksprotokoller blir produsert

MS

3

Samla saksframstilling blir produsert.

MS

4

Sakene vert publisert på heimesida til Tysnes kommune

MS

5

Det vert produsert melding om vedtak og denne vert sendt til part i saka

MS

6

Saks går til arkiv og kan få status A, dersom ikkje sakshand­samar skal arbeidar vidare med den

FEL

 

Før fullelektronisk arkiv i 2020 har Tysnes kommune ein eigen serie i arkivet med møtebøker. Serien står i perm på arkivrommet. Desse har histrorisk verdi.

 

10.       Førespurnader, interpellasjonar og sprøjetime

                                                         

Interpellasjonar skal meldast skriftleg minst 3 dager før møtet, og skal sendast til ordfø­rar. Interpellasjonen skal journalførast på arkivsak som omhandler spørsmålet.